اختصاصی برای داماش : عابدینی و امپراتوری اش در رشت

 

 

 

 
هرندی بازی خورد یا بازی را برد؟

 
داماش کم درگیر اتفاقات عجیب و غریب نبود که مدتی پیش پس از استعفای تقریبا اجباری علی نظرمحمدی، امید هرندی به سمت سرمربی گری این تیم منسوب شد. امید هرندی تیمی را تحویل گرفته که به جز یکی دو نفر تقریبا تمامی نفرات اصلی فصل قبل خود را از دست داده و درواقع کاملا دگرگون شده است. داماش که با تفکرات نظرمحمدی و با توجه به شرایط بد مالی باشگاه بسته شده، تیمی ماملا جوان است که به غیر از چهار پنج بازیکن، سایر نفراتش سابقه حضور در مسابقات فرسایشی دسته اول را ندارند و کار کردن با  چنین تیمی درواقع تیغ دو لبه است که هم می تواند دسته خود را ببرد و نیز حرفان را از پیش رو بردارد. البته هرندی عاشق کار کردن با جوانان است ولی جوانانی که او انتخاب کرده باشد نه نفراتی که با سلیقه دیگری و با توجه به شرایط ضعیف مالی تیم انتخاب شده اند . سرمربی جدید داماش در رابطه با علت پذیرش هدایت این تیم آن هم با توجه به انبوه مشکلات مالی و فنی می گوید: (( من عاشق مردم رشت و در واقع مدیونشان هستم و وقتی که به من پیشنهاد هدایت داماش را دادند، احساس کردم که در این شرایط سخت و حساس به وجودم نیاز دارند و آمده ام که به تیم شهرم کمک کنم . البته من به شرایط تیم کاملا واقفم ولی با عاشق کار کردن با جوانان در شرایط سخت هستم و در این راه سر نترسی دارم و اگر اینطور نبودم، دو فصل قبل که سرمربی داماش بودم، با وجود 10 نفره شدن تیم مقابل پرسپولیس جلوی این تیم دستور حمله نمی دادم اما در این فرصت اندک تا اولین بازی مقابل شهرداری تبریز فقط به حمایت و همدلی نیاز داریم و امیدوارم طرفداران داماش در راهی که انتخاب کرده ام، من و تیم محبوبشان را تنها نگذارند. ))
هرندی فرصت کمی برای هماهنگی بازیکنان و رسیدن آنها به ایده آل هایشان دارد ولی او تیمی را تحویل تحویل گرفته که با پایمردی علی نظرمحمدی و زحمات او سه ماه تمرین کرده و حداقل از لحاظ بدنی ناآماده نیست. با این حال زمان مشخص خواهد کرد که هرندی در انتخابش درست عمل کرده یا دوباره از عابدینی که همیشه در مواقع بی پولی تیم به سراغ مربیان بومی می آید و در روزهای آفتابی و پولداری به سراغ مربیان غیربومی می رود، بازی خورده است.

 
 
تفویض اختیارات، تاکتیک جدید عابدینی در رشت

 
امیر عابدینی پس از حضور در رشت و بر عهده گرفتن مدیریت داماش در سال 87 با برپایی امپراتوری در رشت و روی کار آوردن افرادی مطیع و فرمانبر محبوبیتی ظاهری برای خود ایجاد کرد که این محبوبیت با نتایج تیم در مقاطع و فصول مختلف رابطه مستقیم داشت! او دوران اوج محبوبیت خود را در اوایل حضور داماش در لیگ برتر ( در زمان خودش ) کسب کرد که البته این موضوع به واسطه شرایط مناسبب مالی داماش و در پی آن نتایج مناسب داماش حاصل شد.
پس از ایجاد شرایط نابسامان مالی در باشگاه داماش که با جاهطلبی های امیر عابدینی نیز همراه شد، داماش روند نزولی خود را طی کرد تا به تدریج امیر عابدینی نیز شرایط سختی را در رشت متحمل شود به صورتی که در آخرین دیدارهای خانگی داماش در  لیگ برتر امیر عابدینی از آماج شعار هواداران خشمگین داماش در امان نماند و در دیدار مقابل مس کرمان که موجب سقوط داماش شد مورد شدیدترین حملات کلامی هواداران این تیم قرار گرفت.
او که داماش را تنها ملجا و پناهگاه خود برای عرض اندام در عرصه فوتبال کشور می داند پس از حضور این تیم در لیگ دسته اول عرصه را برای حضور خود در رشت تنگ دید و با گماشتن حسین قلی زاده در رشت به عنوان قائم مقام و تفویض ظاهری اختیارات به قلی زاده خود را از آماج حملات و فشارهای هواداران داماش رهانید. این درحالی است که شخص امیر عابدینی همچنان تصمیم گیرنده نهایی باشگاه داماش است اما در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص داماش قائم مقام باشگاه را به عنوان تصمیم گیرنده نهایی معرفی می کند!
نکته جالب تر اینکه قلی زاده  قائم مقام باشگاه داماش در گفتگویی که اخیرا با شده خود را مجری دستورات امیر عابدینی معرفی کرده و به عنوان مثال در خصوص انحلال تیم های پایه داماش بیان کرده: (( امیر عابدینی علاقه ای به تیم داری در رده پایه نداشته و در گذشته به دلیل الزام  تیم های لیگ برتری برای در اختیار داشتن تیم های پایه در این رده تیم داری می کرد! ))
همچنین این دوگانگی ها در تصمیمات، مدیران داماش را در بحث قرارداد بازیکنان و مربیان این تیم در فصل جدید و تغییر و تحول اخیر بر ر.ی نیمکت داماش در آستانه شروع فصل جدید رقابت های دسته اول نیز شاهد بوده ایم. علی نظرمحمدی پس از چند ماه تلاش برای زنده نگه داشتن این تیم، در آستانه شروع مسابقات و با برنامه ای از پیش تعیین شده با دستور مدیرعامل داماش و با اجرای نزدیکان مدیرعامل در رشت جای خود را به دیگر مربی ارزنده فوتبال رشت امید هرندی داد.
بحث اصلی ما نحوه به بازی گرفته شدن مهره ها و پیشکسوتان فوتبال رشت توسط امیر عابدینی برای رسیدن به اهداف شخصی خود است و متاسفانه کماکان این چرخه مهره سوزی در فوتبال رشت ادامه دارد. باید دید آیا با کسب نتایج مطلوب و تلطیف فضا، شاهد حضور امیر عابدینی در رشت و دست کشیدن از عشق قدیمی خود ( پرسپولیس ) که راهی هم برای رسیدن به آن نمی یابد خواهیم بود؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: متفرقه از داماش ، ،

تاريخ : سه شنبه 8 مهر 1393 ا 15:23 نويسنده : محمدرضا ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.